Powerwalken

Wat is Powerwalken?

Niet iedereen kan hardlopen maar iedereen kan wel Powerwalken/Actief wandelen. Met powerwalking kan iedereen zijn of haar doel bereiken. Dit kan zijn: afslanken, een betere conditie krijgen, een gezonder en sterker hart krijgen, meer zelfvertrouwen opbouwen of gewoon op een leuke manier nieuwe mensen ontmoeten.

Powerwalken is:

  • Lekker buiten bewegen
  • Plezier staat voorop
  • Geen┬áprestatiedruk
  • Krachtoefeningen
  • Meer energie
  • Meer ontspanning
  • Actief weken aan je conditie
  • Je voelt je beter!

Powerwalk – Voel je fitter!

 

Is Powerwalking lastig?

Zeker niet!
Powerwalking is een intensieve manier van bewegen, waarbij je in een stevig tempo wandelt en je armen steeds meebeweegt. Je verbetert ongemerkt je conditie.
Tijdens het wandelen doen we krachtoefeningen, hiermee worden je spieren sterker. Powerwalking is veel minder belastend voor je gewrichten dan hardlopen.

Wil je graag gaan bewegen? Juist nu?

Wil jij gaan bewegen maar houdt iets je nog tegen? Misschien weet je ook niet helemaal goed hoe je het beste kunt beginnen? Maar je weet eigenlijk wel dat naar buiten gaan om lekker te bewegen goed voor je is?

Geef je dan snel op, een proefles is altijd gratis!

Waarom?

Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. De ademhaling wordt dieper, de bloedsomloop wordt aangezet en de zuurstoftoevoer vergroot. Het calorieverbruik kan hierdoor oplopen tot wel 500 calorie├źn per uur. Deze sportieve training van 60 minuten is een simpele manier om meer te bewegen, af te slanken en gezond te blijven.
Met Power Walking heb je geen speciale apparatuur nodig, het kan bijna overal worden gedaan, je kunt dit je hele leven doen en de buiten omgeving met de frisse lucht werken verfrissend en geven je meer energie.

 

 

Voordelen:

  • Omdat je varieert in snelheid, verbetert je conditie snel.
  • Omdat je actief wandelt waarbij je ook je armen intensief meeneemt in het bewegen, verbetert je houding.
  • Omdat je krachtoefeningen tussendoor doet, onderhoud je je spiermassa.
  • Samen bewegen motiveert.
  • Goed voor je sociale contacten.
  • Een gezonder en fitter leven!